KOREAPICANTO

Mata

26 Oktober 2012

psssttt!!! DARANYA BERNILAI 780K




Apa nak jadi... Pelajar Brazil, 20, berjaya menjual daranya bernilai $780,000 selepas menyiarkan untuk lelongan dalam talian online.  Lelaki Jepun, Natsu yang berjaya dalam bidaan itu terpaksa menghadapai persaingan kuat menewaskan dua lelaki dari Amerika dan seorang dari India.

Catarina Migliorini seorang pelajar dalam bidang Pendidikan Fizikal mendakwa masih dara dan dia bukan pelacur kerana dia hanya menjual tubuhnya sekali  saja.
Dia akan menggunakan wang tunai  itu untuk membina rumah keluarga yang dilanda kemiskinan di negaranya.

Dia akan diikuti oleh krew filem dokumentari yang dipanggil ‘Virgins Wanted’. Langkah Catarina mencetuskan kemarahan di seluruh dunia dengan banyak mendakwa tindakannya itu seperti lebih sedikit daripada pelacur.

 Bagi Catarina pula tindakannya ini dianggap sebagai perniagaan.  'Jika anda hanya melakukannya sekali dalam hidup anda maka anda bukan pelacur, sama seperti jika anda mengambil gambar yang menakjubkan, ia tidak secara automatik menjadikan anda seorang jurugambar.

Catarina akan dihantar kepada pembeli dengan  pesawat antara Australia dan Amerika Syarikat.
Hubungan itu sendiri tidak akan difilemkan dan Natsu akan mengekalkan hak untuk tidak dikenali dan tanpa gambar muncul  dalam media. [dailymail.co.uk]

Niatnya untuk membantu penduduk miskin tanpa rumah memanglah baik, tetapi cara dia mendapatkan wang  amat menyalahi  peraturan sosial manusia dan agama.

Banyak cara lain yang lebih baik boleh dilakukan untuk mendapatkan dana bagi membantu golongan miskin dengan lebih bermaruah daripada menjual diri.
Jadikan sebagai  ingatan, jangan tiru langkah yang terpesong ini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan