KOREAPICANTO

Mata

10 Mac 2014

#doakanMH370# Teori konspirasi mengatasi kuasa Allah s.w.t





makin banyak spekulasi yg timbul.jika benar di mana mereka...hanya Allah yg tahu. Reda terhadap Qada' dan Qadar akan membawa ketenagan dan dalam kelapangan dalam kehidupan, semoga kita dibawah taufiq dan hidayah Allah SWT Amin...kepada keluarga yang ditimpa musibah bersabarlah hadapi dugaan yang berat ini bergitulah putaran kehidupan tak sentiasa kita berada dalam zon yang selesa.

macam-macam pandangan dapat kita lihat apabila berlakunya sesuatu tragedi. Apapun berhati-hatilah dalam memberi pandangan agar menjaga sensitiviti mereka yang terbabit juga jangan sesekali menyebarkan berita palsu yang anda sendiri pun tak tahu sejauh mana kebenarannya.

ohmedia-MH370-zed-zaidi-yb-nizar

Isu kehilangan pesawat MH370 bukanlah Berita yang patut dijadikan bahan jenaka. Bayangkan jika ahli keluarga kita yang turut Berada dalam pesawat itu. Tergamakkah kita untuk buat lawak? Nabi SAW pesan,Jika tiada benda baik yang hendak diperkatakan,lebih baik DIAM. Masih tak faham apa yang Nabi SAW sampaikan atau sengaja melanggar perintah Nabi SAW? Sama2 lah kita doakan mereka semua selamat..

Ya Allah, sesungguhnya yg di langit dan dibumi ini milikMU..apa yg berlaku adalah ketentuanMU.. Kami mohon kasih sayangMU ya rabbi , berilah kekuatan dan ketabahan kepada semua ahli keluarga penumpang2 MH370 yang sedang dalam kesedihan dan kedukacitaan. Berikanlah sebarang tanda utk pesawat itu utk ditemui dan mudahkan lah untuk menemuinya .. Hanya padaMU kami menyerah dan hanya padaMU kami mohon pertolongan.. Aamin

Panjang2kan lah doa ini .. Sebab kita tak tahu antara mereka yg membaca dan mengaminkan doa ini mungkin orang itu doanya yang paling makbul ....Aamiin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan