KOREAPICANTO

Mata

4 April 2014

TGNA Minta maaf dengan Orang Kelantan??


      Sekadar gambar hiasan je

Nik Aziz,satu nama besar didalam PAS  hinggakan ada yang mengangap beliau seperti wali malah ada yang berkata mengharapkan syafaat daripada beliau diakhirat nanti. Ketika beliau baru menjadi Menteri Besar khabarnya beliau sendiri mengeluarkan arahan agar nama “Tok Guru” digunakan untuk diri sendiri.

Sanggup berkawan denga syaitan dek kerana dendam beliau kepada Umno beliau juga menjadi bapa kepada segala perpecahan ummah,beliau juga banyak menghalalkan yang haram asalkan matlamat beliau tercapai.

Nah hari ini si tua kutuk ini menangis kekesalan kerana mengaku melakukan banyak kesilapan semasa menjadi menteri besar Kelantan antaranya termasuklah memberi tanah sebesar Putrajaya di Kelantan kepada pasangan DAP Ngeh dan Nga sedangkan rakyat Kelantan sendiri merempat..

========================================================================
1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

2. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

3. "Tafsiran negara Islam yang dikehendaki oleh PAS sebenarnya sudah terkandung dalam Manifesto Barisan Alternatif (BA) yang dikemukakan pada pilihan raya yang ke-10 itu." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah 1-15 Ogos 2001.

4. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.
========================================================================




Tiada ulasan:

Catat Ulasan