KOREAPICANTO

Mata

24 Julai 2012

GEMPAR!!! Pemuda Pas Lari Lintang Pukang.............

“Bagi Pas hari ini, hudud dan negara Islam kini hanya tinggal retorik yang perlu diulang-ulang untuk menyakinkan rakyat bahawa Pas tetap memperjuangkan Islam, sedangkan hakikatnya perjuangan negara Islam sudah lama Pas tinggalkan,” tegas beliau kepada UMNO Online di sini hari ini.

Sebab itu jelas beliau lagi, ramai ahli dan pemimpin Pas di peringkat tertinggi meninggalkan Pas kerana sudah merasa kecewa dengan perjuangan Pas hari ini. Ada di antara ahli-ahli dan pemimpin Pas yang ditemuinya, mengambil keputusan untuk keluar dari Pas dan ada juga yang masih ahli Pas, namun mereka sendiri tidak yakin dengan kesungguhan kepimpinan Pas hari ini untuk menegakkan negara Islam.

“Pas hari ini di dalam Pakatan Pembangkang dilihat sebagai jemaah yang tidak berani bersuara dan lebih kepada sanggup buat apa saja kerana kuasa. Pas dibuli sesuka hati oleh DAP. Semua ini berlaku apabila Pas membuat keputusan untuk bersama DAP dan PKR dalam Pakatan Pembangkang menyebabkan Pas menjadi parti  bacul dan penakut untuk bersuara.

“Mereka sanggup korbankan prinsip perjuangan negara Islam yang sejak sekian lama menjadi matlamat mereka sebelum ini, untuk menjaga hati dan mendengar nasihat dua rakan politik berfahaman liberal mereka itu... SAMBUNGAN 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan