KOREAPICANTO

Mata

27 Julai 2012

Ngeeeriiiiii PADAH MERCUN!!!!



memadangkan kita dalam bulan pose nie, rayer mestilah ada acara tiap-tiap tahun.... main mercun!!!

kebanyakannya lupa kejadian-kejadian ngeri di sebabkan mercun ..sepatutnya Ibu bapa atau penjaga harus juga mengawal anak-anak drpd bermain mercun serta memberi nasihat padah jika terkena mercun...contohnya macam yang diatas...ngeriiiii oiiii kalao dan kena!

ni gambar lama, kalau tak silap tahun lepas.. Korang tengoklah sendiri apa akibatnya bermain mercun yg dah berkali-kali dikatakan merbahaya itu.. Ni nak menyesal pun dah tak guna sbb menyesal pun bkn boleh kembalikan jari yg dah hilang, bukan boleh renovatekan muke tu kalau dah terkena di muka dan bukannya boleh baik kalau mat atu da buta!!.. So, kpd adik2 yg suka sangat main mercun tu, INGAT MASA DEPAN yer.. MENYESAL KEMUDIAN X BERGUNA LAGI!!!!