KOREAPICANTO

Mata

23 Julai 2012

GEMPAR.. gaya hidup Nik Aziz ikut POLITIK SYAITAN!!!!!

GAYA HIDUP NIK AZIZ ADALAH GAYA HIDUP SYAITAN - PROF DR NASOHA

Satu dakwaan yang agak berat apabila Prof Dr Nasoha menyatakan gaya hidup politik Nik Aziz adalah gaya Syaitan, Iblis dan Dajjal. Beliau membandingkan gaya hidup Nabi jauh berbeza dengan gaya hidup Nik Aziz yang mendakwa bahawa Nabi mengajak manusia ke arah Islam, bukan ke arah Parti seperti Nik Aziz. Satu perkara yang perlu masyarakat tahu adalah gaya hidup Nabi merupakan Al-Quran. Jauh lagi jika kita nak membandingkan antara Akhlak Nabi dan Nik Aziz. Apatah lagi ada dikalangan penceramah PAS yang mendakwa Nik Aziz adalah Nabi pada zaman ini. Ini satu dakwaan berat yang boleh memesongkan aqidah. Nauzubillah...




Nik Aziz cari alasan untuk muzakarah bersama UMNO
Jika diingat kembali bagaimana Nik Aziz pernah menolak perpaduan antara Islam, jelas kepada kita bahawa Nik Aziz telah menolak satu seruan Al Quran itu menggalakkan perpaduan di kalangan manusia. Jika kita perhalusi apa yang disarankan oleh Nik Aziz ini, beliau sebenarnya telah menolak salah satu daripada saranan Al Quran dan secara langsung beliau telah menolak Al Quran dan Islam. Siapa sebenarnya yang menolak Islam ??

Menurut Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi berkata, bagi mereka yang arif dalam agama tetapi menolak perpaduan, pendirian tersebut jelas bukan disandarkan kepada ajaran Islam sebenar, sebaliknya hanya sekadar pendapat peribadi.

Ini kerana, menurutnya, Islam tidak pernah menyuruh umatnya berpecah-belah, sebaliknya umatnya diperintahkan supaya bersatu-padu seperti yang dinyatakan menerusi al-Quran dan hadis.
Sambil-sambil itu, mari tengok perangai PAS melayan fakir miskin di majlis mereka. Barangkali Allah nak tunjukkan kepada kita bahawa apa yang PAS buat ini adalah tidak benar dan hanya sebagai alat politik semata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan